dilluns, 10 de desembre del 2012

Les quatre metàfores de l'aprenentatge amb l'ordinador

Bona tarda a totohom, avui us parlaré de 4 metàfores que hem conegut avui a classe de GTIC, per conceptualitzar la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador:

LES QUATRE METÀFORES
.

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
L'ordinador reprodueix la relació entre docent i alumne, l'ordinador ensenya a l'alumne.


Són programes tutorials on la individualització parteix de que l'alumne identifiqui el seu nivell i així pugui aprendre a partir dels seus coneixements.
Un exemple que hem treballat a classe: Les activitats del clic

La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne

L'alumne es qui controla l'ordinador, en aquesta cas és ell el que ensenya a l'ordinador els passos o les accions que té que fer. Es tracta d'un micromon on el nen tindrà que resoldre els problemes i descobrir a partir d'ell mateix. Fomenta l'aprenentatge autònom encara que el mestre podrà guiar a l'alumne en el seu treball i fer-li reflexionar. 
Un exemple que hem treballat a classe: Scratch.

La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

L'ordinador amplifica el recull d'eines que tenim per aprendre, igual que a casa per a l'escola també pot ser una eina molt important d'aprenentatge però tenim que tenir en compte que s'adapti a les seves necessitats i als seus interessos.

La metàfora del laboratori: l'ordinador com un simulador
Permet a l'alumne una descoberta per ell mateix però amb un grau de llibertat més baix que en l'anterior. 
Un exemple que hem treballat a classe: Crayon Physics.

Aquí us adjunto una taula resum d'aquestes quatre metàfores:



Tipus de Metàfora
Característica
Exemple
L’ordinador com a tutor
Interacció ordinador-alumne
Jocs del clic
L’ordinador com alumne
Nosaltres creem
Scratch
L’ordinador com a eina
Suport per a nosaltres
Entrades, etiquetes
L’ordinador com a simulador
Interacció amb l’usuari
Crayon phisics


Fins molt aviat!!

Webs consultades:

http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada