dimarts, 8 de gener del 2013

Taxonomia de Bloom

Benvinguts a tots i a totes, avui us parlaré de Benjamin Bloom i la seva classificació de les activitats educatives.

Des de 1948, un grup d'educadors va assumir la tasca de classificar els objectius educatius. Es van proposar desenvolupar un sistema de classificació tenint en compte tres aspectes: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor.
 El treball de l'apartat cognitiu es va finalitzar en 1956 i normalment es coneix amb el nom de Taxonomia de Bloom.

La idea central d'aquesta taxonomia és què han de desitjar els educadors que els alumnes sàpiguen, és a dir, quins són els objectius educacionals.
 Tenen una estructura jeràrquica que va del més simple al més complex o elaborat, fins a arribar al de l'avaluació. Quan els educadors elaboren programes han de tenir en compte aquests nivells i, mitjançant les diferents activitats, anar avançant progressivament de nivell fins a arribar als més alts.


Classificació de les activitats educatives:



http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg



Webs consultades:

-http://aulatres.net/1/curs_wq/pagines_secundaries/taxonomia_bloom.htm
-http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3.html

-http://www.google.es/imgres?imgurl=http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg&imgrefurl=http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3&h=282&w=550&sz=47&tbnid=3HSUhe3uJcaB2M:&tbnh=59&tbnw=115&zoom=1&usg=__LumvdO6i6x066v85f6IAvTQbzl4=&docid=5ELWTkelEdBleM&hl=ca&sa=X&ei=Vm7sUJSZN8qd0AXl_oDoDg&sqi=2&ved=0CDUQ9QEwAQ&dur=284

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada